Let op!

Werken in Friesland beperkt aanwezig van 26 juli tot en met 10 augustus. Kijk voor meer info onder de rubriek Nieuws.

Terug naar opdrachten

Locatiemanager Opvang Nieuwkomers Gemeente Tytsjerksteradiel

Gemeente Tytsjerksteradiel

Standplaats: Tytsjerksteradiel

Aanvang uitvoering opdracht: 01-01-2026

Einddatum opdracht: 30-06-2025

Uren per week: 24 uur per week

Opdracht omschrijving

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt een ervaren locatiemanager voor een gemeentelijke opvanglocatie voor nieuwkomers (waaronder statushouders en Oekraïense ontheemden) voor 24 uur per week.

Als locatiemanager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele aansturing van de opvanglocatie en geef je leiding aan een team van woonbegeleiders. Je zorgt voor een veilig, stabiel en mensgericht leefklimaat voor bewoners en een professioneel werkklimaat voor medewerkers.

De rol vraagt nadrukkelijk om iemand met ervaring en affiniteit met de zorgsector. De opvanglocatie kent een dynamiek die vergelijkbaar is met een intramurale zorgomgeving, waarin bewoners begeleiding, structuur en nabijheid nodig hebben. Ervaring met zorgprocessen, teamcoördinatie in een 24-uurssetting en samenwerking met ketenpartners zoals eerste en tweedelijns zorginstellingen.

Je beschikt over het vermogen om empathie en zakelijkheid te combineren: je weet de menselijke maat te bewaren zonder de randvoorwaarden van veiligheid, leefbaarheid en organisatiebelang uit het oog te verliezen

Je takenpakket betstaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Operationele leiding op de opvanglocatie, inclusief coaching en aansturing van woonbegeleiders.
  • Bewaken van dagstructuur, veiligheid en welzijn van bewoners, in nauwe samenwerking met het zorg- en veiligheidsteam.
  • Onderhouden van contacten met ketenpartners zoals politie, huisarts/ziekenhuis, thuiszorg, beveiliging en vrijwilligers.
  • Signaleren en oplossen van knelpunten in de dagelijkse praktijk en escalaties waar nodig.
  • Verantwoordelijkheid voor personeelsplanning, locatiebeheer en rapportage aan de projectleider.
  • Deelnemen aan piketdiensten (in toerbeurt met collega-locatiemanagers) voor acute situaties buiten kantooruren.
  • Bewaken van kwaliteit van zorg, begeleiding en veiligheid op de locatie en bijdragen aan structurele verbeteringen.

De planning

Start publicatie 30-10-2025
Einddatum vragen 04-11-2025
Beantwoording vragen 05-11-2025
Sluiting publicatie 07-11-2025 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 10-11-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum 11-11-2025