WERKEN IN FRIESLAND GESLOTEN

Werken in Friesland is gesloten op woensdag 12 juni i.v.m. het jaarlijkse teamuitje. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar en mails worden niet in behandeling genomen. Heb je (technische) vragen over ons vacaturesysteem of Dynamisch Aankoop Systeem? Dan kun je contact opnemen met Poolz via helpdesk@poolz.nl of 035 – 751 05 92.

Andere vragen of aanvragen voor toelating tot de categorieën in ons Dynamisch Aankoop Systeem, worden op 13 juni weer in behandeling genomen.

Terug naar vacatures

Business controller

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBO, Master / WO

Dienstverband: Tijdelijk

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 02-07-2024

Sluitingsdatum : 14-07-2024

Wat ga je doen?

In deze veelzijdige functie draag je zorg voor de volledige financiële monitoring en beheersing van het Sociaal Domein. Dit domein heeft als verantwoordelijkheden de zorg en ondersteuning van onze inwoners, volgens o.a. de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015), Participatiewet, Jeugdwet en Wet gemeentelijke schuldhulpverlening. Het kenmerkt zich door complexe financiële processen, waarbij ongeveer 60% van de middelen uit het Gemeentefonds van het Rijk komt.

Als Business Controller adviseer je proactief en ondersteun je bij (beleids)voorstellen, het maken van strategische keuzes, financiële vraagstukken en stel je meerjarenplannen op.  Je toetsingskader is hierbij rechtmatigheid, doelmatigheid, doeltreffendheid en of het voldoet aan de beginselen van behoorlijk bestuur. Continu stel je de vraag: "Doen we de goede dingen goed?" Je adviseert ook over de financiële invulling van personele inzet en je monitort de totale bedrijfsvoeringskosten, waaronder de inhuur van extern personeel. Je bent niet alleen een sparringpartner, maar ook een kritische bewaker van de kaders en zorgt ervoor dat gemeenschapsgeld efficiënt wordt besteed. Met andere woorden: je bent het financiële geweten van het Sociaal Domein.   

Je werkt samen met andere ketens aan de planning- en controlcyclus binnen de organisatie en denkt mee over diverse maatschappelijke opgaven. Je geeft advies en ondersteuning aan bestuurders over bedrijfseconomische vraagstukken. Je hebt overzicht, weet het verhaal achter de cijfers, en je hebt inzicht in financiële risico's en kansen. 

Kortom, een uitdagende en betekenisvolle functie waarin je het verschil kunt maken! Ben je klaar om deze rol op je te nemen? Solliciteer dan nu en wordt onze nieuwe Business Controller.

Wie ben jij

  • Jij bent een energieke, ondernemende en resultaatgerichte professional die stevig in de schoenen staat en tegen een stootje kan.
  • Met een relevante Bachelor- of Masteropleiding in de financiële richting, zoals HEAO BE/BA of Financial Control, en meerjarige aantoonbare relevante werkervaring, ben je financieel goed onderlegd en kun je met een brede, toekomstgerichte blik kijken naar organisatiebeheersing.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en kunt je stijl aanpassen aan je gesprekspartners, waardoor je moeiteloos tussen verschillende niveaus binnen de organisatie kunt schakelen. In discussies kun je je standpunten helder en zorgvuldig presenteren.
  • Je beschikt over de juiste tact en inlevingsvermogen om als strategisch adviseur zowel dienstverlenend als kritisch te kunnen zijn. 
  • Je legt dwarsverbanden en betrekt ideeën uit verschillende disciplines bij het oplossen van problemen, ziet relaties tussen feiten en oorzaken, en verzamelt relevante informatie voor een goede beeldvorming. Je bent in staat afstand te nemen van de dagelijkse praktijk, waardoor je een breder verband ziet en bijdraagt aan de ontwikkeling van ideeën door concrete voorstellen te doen en interne of externe ontwikkelingen naar beleid vertaalt.
  • Je neemt initiatief om projecten in gang te zetten, doet (on)gevraagd voorstellen voor verbeteringen, en toont initiatief om het werk te vergemakkelijken met creatieve ideeën en oplossingen.

Waar ga je werken

Team Financiën
Het team Financiën is onderdeel van het organisatieonderdeel Bedrijfsvoeren. Het team bestaat in totaal uit 28 medewerkers. Als team staan we voor een effectieve en efficiënte inzet van de (financiële) middelen, zorgen ervoor dat de administratie op orde is en leveren professionele en betrouwbare dienstverlening. De ontwikkelingen binnen Financiën gaan snel en daarbij speelt de professionalisering van processen en data gedreven werken een grote rol. Ieder organisatieonderdeel heeft zijn eigen financieel aanspreek punt bestaande uit de Financieel Adviseur en een Business Controller.

Wat bieden wij

  • Allereerst een functie waarmee je als Business controller écht iets betekenen kan voor de maatschappij en gaat samenwerken met enthousiaste collega’s.
  • Een grote uitdaging in een enthousiaste en dynamische organisatie.
  • Een functie ingedeeld in het profiel Adviseur III waaraan een salaris verbonden is van maximaal € 5.997,- bruto per maand (maximum van functieschaal 11) bij een volledig dienstverband, exclusief een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%.
  • Uitstekende en flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer, een uitstekende pensioenopbouw met een relatief lage werknemersbijdrage bij het ABP, een vrij besteedbaar budget binnen het individueel IKB, laptop en telefoon.
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van jaar, waarbij we de intentie hebben om aansluitend een vast dienstverband aan te gaan bij goed functioneren.
  • Ben jij een vroege vogel of begin je liever iets later? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden.
  • Ook qua werkplek zijn we flexibel. Laat het werk het toe, dan kun je thuiswerken. Ben je nodig op kantoor? Dan is daar voor jou een plek.
  • Wil je jezelf ontwikkelen of heb je loopbaanvragen? Ons Leerhuis en WERKplaats zijn er om jou te helpen in jouw (loopbaan)ontwikkeling.
  • En heb je ’s morgens geen zin om jouw broodbakje te vullen? In ons bedrijfsrestaurant kun je terecht voor heerlijke verse lunchgerechten.
  • Ook hebben we een zeer actieve personeelsvereniging!


Belangstelling

Ben jij de Business Controller die wij zoeken? Dan kijken we uit naar jouw reactie en gaan we graag met je in gesprek. Stuur je sollicitatie uiterlijk op 14 juli 2024.

Eerst meer informatie? Neem contact op met Sjoerd Simon Kuipers, teammanager Financiën, via s.kuipers@sudwestfryslan.nl of 0613705015.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 23 juli a.s. in de ochtend. Wij vragen je hiermee alvast rekening te houden. 

NB. We vragen je om rechtstreeks te solliciteren via de website: werkenbij.sudwestfryslan.nl. Reageer je via een vacaturesite (bijv. Indeed) dan kan het voorkomen dat je sollicitatie niet (goed) aankomt en je geen reactie krijgt, dat zou zonde zijn!


Solliciteer direct