Terug naar vacatures

Business controller

gemeente Súdwest-Fryslân

Benodigde opleiding: HBOplus 

Dienstverband: Vast/Fulltime 

Aantal uren per week: 36

Gepubliceerd op : 11-11-2020

Sluitingsdatum : 25-11-2020

Business controller

(36 uur per week)

Onze organisatie

Onze organisatie is volop in ontwikkeling. De vraag vanuit onze omgeving verandert en onze organisatie verandert mee. Wij zijn een jonge fusiegemeente en zijn ambitieus. We willen ons door ontwikkelen naar een effectieve en professionele dienstverlener voor een fijne, gezonde en gelukkige leef- en werkomgeving.

Onze organisatie bestaat uit 4 grote dienstverleningsketens gericht op Ruimte, Sociaal Domein, Omgeving en Klantcontacten en onze programma-organisatie Ontwikkelen. De ketens en Ontwikkelen worden ondersteund door het expertise platform Bedrijfsvoeren. Bedrijfsvoeren bevat 8 expertise teams, waarvan financiën er een is.

Wat ga je doen

Als Business Controller heb je de rol van navigator. In deze sleutelrol sta je de keten bij op het gebied van strategische verkenning en besluitvorming.

Taken

  • betekenis geven aan externe ontwikkelingen voor de besturing van een keten en bent actief betrokken bij de besluitvorming in de keten;
  • strategische advisering met betrekking tot:
    • externe partners;
    • in control komen en te blijven. Hierbij hoort doeltreffendheid, doelmatigheid efficiency), rechtmatigheid & getrouwheid;
    • planning- en control vanuit de inhoud;
    • governance: sturings- en beheersingsvraagstukken bij veranderingen en opgaven met een grote impact op budgetten, bedrijfsvoering en/of met grote risico’s;
  • toepassen van risicomanagement.

Profiel

  • je beschikt over een aantoonbaar HBO+ of WO werk –en denkniveau;
  • je hebt ervaring met overheidsfinanciën, bedrijfsmatige exploitatie en/of bedrijfsvoering is een pre;
  • je bent een verbinder met een proactieve en flexibele houding die verantwoordelijkheid neemt en transparant is. Die aanspreekbaar is op prestaties en een vermogen heeft tot zelfreflectie;
  • je bent iemand die effectief kan communiceren en daarbij beschikt over analytisch vermogen en in staat is om veranderingen voor elkaar te krijgen;
  • je bent een doorpakker met een politiek-bestuurlijke en maatschappelijke blik;
  • je hebt ervaring met advisering rondom de risicovollere verbonden partijen.

Wij bieden

  • een baan in een enthousiast team bij een gemeentelijke organisatie die volop in beweging is;
  • een functie ingedeeld in het functieprofiel Adviseur III, waaraan een salaris verbonden is van minimaal € 3.561,- en maximaal € 5.169,- (functieschaal 11) bruto per maand bij een volledig dienstverband, exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB);
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer, vrij besteedbaar budget via individueel keuzebudget, opleidingsmogelijkheden en flexibele werktijden.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sjoerd Simon Kuipers, teammanager Financien  via 14 0515 of mailen naar S.Kuipers@sudwestfryslan.nl

Je kunt je reactie sturen tot en met 25 november 2020 naar sollicitatie@sudwestfryslan.nl onder vermelding van het vacaturenummer FIN-2020-01e.


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitatie@sudwestfryslan.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 25-11-2020 binnen zijn.

Solliciteer